HomeTech & ICTHet maken en implementeren van een FAQ-pagina in jouw webwinkel

Het maken en implementeren van een FAQ-pagina in jouw webwinkel

Om de content op je webshop uit te breiden en de veelgestelde vragen van je klanten alvast te beantwoorden, is het goed een FAQ-pagina toe te voegen aan je webwinkel. FAQ staat voor Frequently Asked Questions, oftewel veelgestelde vragen, en deze pagina kan er dus voor zorgen dat je minder tijd aan je klantenservice hoeft te besteden en het zorgt er ook nog eens voor dat je webwinkel beter gevonden wordt in de zoekmachines.

Voordelen van een FAQ

Een FAQ-pagina is er dus om de veelgestelde vragen van je klanten te beantwoorden maar er zijn nog meer voordelen van een FAQ. Zo kan het helpen om twijfelende klanten over te halen wel te bestellen via jouw webshop, bijvoorbeeld door duidelijk te maken hoe een product geretourneerd kan worden. Om de klantenservice nog meer te ontlasten en de productteksten uit te breiden, zou je ook nog kunnen overwegen een FAQ op productniveau toe te voegen om daar de belangrijkste vragen van de producten alvast te beantwoorden.

Voorbeelden

Een aantal algemene veelgestelde vragen zijn bijvoorbeeld:

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
  • Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?
  • Worden mijn artikelen in één pakket of in meerdere pakketten geleverd?
  • Wat is het retour- en garantiebeleid?
  • Kan ik een factuur ontvangen van mijn bestelling?
  • Hoe kan ik mijn verzendadres veranderen?

Door deze en meer vragen te beantwoorden, ben je al een eind op weg naar een FAQ-pagina. Probeer in deze antwoorden zo duidelijk en informatief mogelijk te zijn. Daarnaast kun je de FAQ ook benutten om de voordelen van je producten en van je webshop extra uit te lichten.

FAQ implementeren

Er zijn verschillende manieren om de FAQ te implementeren in je webshop. Met de meeste webshop software is het simpel toe te voegen in een teksteditor. Veel webshop aanbieders hebben zelfs een standaard module om een FAQ in de webshop te implementeren of zelfs een vooraf gemaakte FAQ die alleen nog maar aangepast hoeft te worden aan jouw situatie.  Je kunt echter ook structured data toepassen met een FAQ, om deze terug te laten komen in de zoekmachines. Als je dat doet moet je ook een stukje code schrijven en toevoegen aan je webshop.

WooCommerce

Wanneer jouw webwinkel gebruik maakt van WordPress gecombineerd met de webwinkelmodule WooCommerce, is het raadzaam een specifieke FAQ-plugin te downloaden, die in combinatie met jouw pagebuilder en thema werkt. Structured data kun je het beste in een WooCommerce webshop toepassen via de SEOPress, Yoast plugin of de WP structured data plugin.

Bron: www.eenwebshopbeginnen.nl

Advertorials

Gerelateerde Artikelen

Net Binnen