HomeTech & ICTJezelf onderscheiden door van elke bestelling een feestje te maken

Jezelf onderscheiden door van elke bestelling een feestje te maken

De kans dat jouw webshop inwisselbaar is, is in deze tijd behoorlijk groot. Het is dan ook belangrijk dat je ervoor zorgt dat je op andere manieren dan met alleen je producten opvalt. Dit kan bijvoorbeeld door het unboxen van je pakketjes tot een echt feestje te maken. Dit kan op allerlei manieren, van opvallend tot stijlvol en minimalistisch. Het komt er vooral op neer dat je het je eigen maakt in de eigen huisstijl en dus passend bij jouw webshop.

De buitenkant

Om jezelf te onderscheiden kun je beginnen met de verzenddoos en overige verpakking. Dit kan bijvoorbeeld door een felgekleurde doos, maar ook op een simpele manier kun je zorgen dat je opvalt. Hou er echter rekening mee dat je ook vooral niet de mist in wilt gaan met je verpakkingsmateriaal, door bijvoorbeeld een enorme doos met een klein artikel op te sturen of slecht recyclebaar materiaal te gebruiken.

Uiteindelijk is de binnenkant natuurlijk het allerbelangrijkste en kun je het beste daar de focus op leggen om je klant zich speciaal te laten voelen. Het hoeft heus niet groots en meeslepend te zijn, maar een stapje extra zorgt er vaak wel voor dat je klanten terugkeren. Er zijn verschillende manieren om het verschil te maken en we beschrijven er een paar:

  • Proefmonster: als het bij je webwinkel past, is dit een uitstekende manier om je klanten positief te verrassen bij het openen van hun verpakking. Op die manier kun je klanten meteen kennis laten maken met nieuwe/andere producten binnen je webwinkel. Probeer het waar mogelijk zo passend mogelijk te maken, door bijvoorbeeld een monster van hetzelfde merk als het bestelde artikel erbij te doen. Zo laat je merken dat je meedenkt
  • Handgeschreven bedankkaart: als het tijds technisch mogelijk is, is het de moeite waard om bij je bestellingen een handgeschreven kaart te doen om je klanten te bedanken dat ze bij jou besteld hebben. Op die manier creëer je meer betrokkenheid. Wellicht is het echter niet haalbaar bij iedere bestelling zo;n kaart te doen, dan kun je het ook doen bij bestellingen vanaf een bepaald bedrag of het uit handen geven aan een dienst zoals Greetz, Hallmark of Kaartje2go.
  • Kortingscode: Om klanten opnieuw te laten bestellen, is het het overwegen waard een kortingscode mee te sturen voor een volgende bestelling. Probeer ook dit weer persoonlijk te maken waar mogelijk en te kijken wat bij jouw aanbod en type klant past.
  • Cadeautje: een klein cadeautje als verrassing bij de bestelling doen is iets dat elke klant zal waarderen. Iets unieks dat bij je webwinkel past is natuurlijk het leukste, maar als zoiets niet lukt kun je het beste voor de veilig weg gaan. Een pen met de naam van je webshop is iets waar iedereen iets aan heeft en is dus een betere keuze dan prullaria die mensen meteen weggooien. Als je wel iets passends weet, maar dat is aan de prijzige kant, kun je ook nog overwegen verschillende cadeaus bij verschillende orderwaardes mee te sturen.
  • Winactie: tot slot is het een idee om een unieke winactie te beginnen voor je klanten door bijvoorbeeld een kraslot mee te sturen waarmee mensen uiteenlopende prijzen kunnen winnen. Deze actie kun je eventueel ook weer aan social media koppelen, wat het extra krachtig maakt.

Sociale media

Uiteindelijk is het vooral belangrijk dat je iets kiest dat past bij jou en je webwinkel en je op die manier weet te onderscheiden van de concurrentie. Voor welke manier van verrassen via unboxing je ook kiest, probeer deze waar mogelijk nog krachtiger te maken door sociale media erbij te gebruiken. Je kunt mensen bijvoorbeeld oproepen hun ervaring te delen, waardoor je meer mensen bereikt.

Bron: www.eenwebshopbeginnen.nl

Advertorials

Gerelateerde Artikelen

Net Binnen