HomeEconomischNibud krijgt steeds vaker hulpvragen van mensen met middeninkomens

Nibud krijgt steeds vaker hulpvragen van mensen met middeninkomens

Het Nibud krijgt steeds vaker vragen van mensen die geen minimuminkomen hebben, maar toch niet rondkomen. Ook gemeenten en andere (hulp)instanties benaderen het Nibud veel met vragen.

Een groot deel van de consumentenvragen gaat over de explosief gestegen energieprijzen. Gemeenten en andere organisaties over hoe zij het beste om kunnen gaan met het stijgend aantal mensen dat moeite heeft met betalen van alle rekeningen.

Historische inflatie

De stijgende energierekening en de stijgende prijzen in de supermarkt zorgen ervoor dat steeds meer mensen moeite hebben met het betalen van alle rekeningen.
De afgelopen maanden is de inflatie historisch hoog met 9,7 procent in maart en 9,6 procent in april, blijkt uit berekeningen van het CBS. Dit raakt iedereen in de portemonnee en dat merken we bij het Nibud.

‘Het Nibud krijgt veel vaker dan anders telefoontjes, mails en berichten van mensen die zeggen niet meer rond te kunnen komen. De telefoontjes komen van mensen met allerlei inkomens,’ vertelt Nibud-woordvoerder Gabriëlla Bettonville aan de NOS. ‘Medewerkers die hier al twintig jaar consumentenvragen beantwoorden zeggen dit nog nooit meegemaakt te hebben.’

Bron: Nibud

Jos
Jos
Wij verzorgen met actuma het dagelijkse nieuws en online marketing voor bedrijven. In een open, no-nonsense cultuur werken onze teamleden met elkaar samen aan effectieve ideeën. Wij hopen dat jullie plezier beleven aan deze artikelen.

Gerelateerde artikelen

Advertorials

Net binnen