HomeTech & ICTSnel op trends inspelen zonder eigen productie door white labeling

Snel op trends inspelen zonder eigen productie door white labeling

White labeling is één van de snelste manieren om een webwinkel mee te beginnen. Bij white labeling verkoop je namelijk “merkneutrale” producten die door derden zijn gemaakt, maar wel aangepast zijn aan jouw ontwerp en branding. Deze kun je in het groot inkopen, dropshippen, of verkopen via print-on-demand (verkoop op afroep). Wanneer je snel op trends in wilt spelen, maar niet helemaal zelf alles wilt maken, is dit een ideale manier van verkopen.

Voordelen white labeling

Met white labeling is het mogelijk om producten te verkopen zonder dat je zelf creatief hoeft te zijn of ervaring hebt met het zelf maken van producten. Door middel van branding en een mooie, eigen webwinkel zorg je wel voor een persoonlijke touch en een gepersonaliseerde winkelervaring en eventueel een unieke verpakking, zonder al te hoge investeringskosten. Ook wanneer je aanvullende producten zoekt voor je al bestaande webwinkel, is white labeling een zeer goede optie.

Je white label producten laten opvallen

Toch zijn er niet alleen maar voordelen. Het is namelijk mogelijk dat jouw product ondergesneeuwd raakt, aangezien met white label producten exact hetzelfde product onder diverse merknamen verkocht wordt. Om dan toch nog op te vallen, is het zaak om op een andere manier op te vallen door bijvoorbeeld de laagste prijs te hebben of de beste verzendopties.

Productideeën

White labeling kan natuurlijk met enorm veel producten, maar wij hebben alvast een paar ideeën die interessant kunnen zijn als je met white labeling wilt beginnen.

  • Cosmetica: de cosmeticaproducten worden eigenlijk maar door een kleine groep fabrikanten gemaakt en bevatten soms zelfs exact dezelfde ingrediënten en verhoudingen. Het logo, de verpakking en hoeveelheid kleuren is wat de merken vooral van elkaar onderscheid en dus ideaal maakt voor white labeling.
  • Rvs-waterflesjes: de blanco achtergrond maakt waterflesjes perfect voor elk design en dus ook ideaal om met een simpel logo te gebruiken om je merkbekendheid te vergroten.
  • Mokken/pennen: Merchandise zoals mokken en pennen zijn goede voorbeelden om als white label product te gebruiken/ Laat bijvoorbeeld warmhoudbekers met je logo erin maken, mokken met memes erop of pennen met je eigen logo of ontwerp erop.
  • Naast mokken, zijn ook de inhoud van die mokken een goede optie voor white labeling. Zo kun je bijvoorbeeld je eigen koffiebonen verkopen, door samen te werken me bepaalde koffieleveranciers kun je eventueel speciale melanges en verpakkingen maken.
  • Theedoeken/handdoeken/linnen tassen: Deze zijn ideaal om als canvas te gebruiken voor alles wat je maar wilt. Of je nu simpelweg je logo erop wilt drukken, kunst, een grappige meme of nog iets heel anders, alles is mogelijk en dus voor een vrij breed publiek toegankelijk.
  • Accessoires voor mobiele telefoons zijn goedkoop te maken, makkelijk aan te passen aan je voorkeuren en vrijwel overal verkrijgbaar, wat het een uitstekende optie maakt voor white labeling.
  • Sportkleding en -accessoires: sinds de pandemie is de verkoop van sportkleding- en accessoires enorm gegroeid, vooral om thuis te sporten. Veel mensen zien hier wel een blijvend voordeel in en dus zijn er nog volop verkoopmogelijkheden hierin.
  • Beha’s: In de e-commerce branche nemen beha’s een flinke vlucht, waarbij de doelgroep vooral op sociale media zoals Facebook, Pinterest en Instagram zit. Wanneer dit een beetje loopt, zou je eventueel kunnen uitbreiden met nachtkleding of lichaamsverzorging.

Er zijn natuurlijk nog veel producten geschikt voor white labeling, maar zo kun je wellicht wat inspiratie opdoen en hier uiteindelijk zelf de beste keuze in maken.

Bron: eenwebshopbeginnen.nl

Advertorials

Gerelateerde Artikelen

Net Binnen