HomeSportViaplay bundelt krachten met Max Verstappen in partnership

Viaplay bundelt krachten met Max Verstappen in partnership

Streamingdienst Viaplay en Formule 1-wereldkampioen Max Verstappen bundelen hun krachten. De Nederlandse superster wordt zowel binnen de Nederlandse landsgrenzen als in alle andere markten waar Viaplay de exclusieve Formule 1-rechten bezit, Viaplay-ambassadeur. Er is een meerjarige overeenkomst afgesloten, met als speerpunt het creëren van exclusieve content voor Viaplay-abonnees. 

De unieke samenwerking tussen Viaplay en de kersverse wereldkampioen geeft de kijker de aankomende jaren een uniek kijkje in het leven van Verstappen. De fans kunnen genieten van de strijd op de Formule 1-circuits en zien hoe de Nederlander omgaat met de druk in en buiten de paddock. Het fascinerende leven van de pure racer en de mens Max Verstappen komt hierdoor dichterbij dan ooit.

Met de steun van de alsmaar groeiende Orange Army begint Max Verstappen in maart aan de verdediging van zijn titel. Elke kilometer van het Formule 1-seizoen 2022, inclusief de Dutch Grand Prix op Zandvoort, is live te zien bij Viaplay. Naast de eerder bekendgemaakte internationale experts David Coulthard, Mika Hakkinen en Tom Kristensen zal ook Jos Verstappen regelmatig toetreden tot het Viaplay-team in de paddock. Met 106 Grand Prix starts achter zijn naam en als vertrouwenspersoon van zoon Max, zal Verstappen senior de Formule 1-liefhebber extra inzichten geven gedurende het seizoen.
 
Max Verstappen: “Ik kijk echt uit naar deze samenwerking met Viaplay, zeker omdat onze ambities om de beste in ons vak te zijn overeenkomen. Het zal geweldig zijn om samen te werken met Viaplay’s professionele team in de paddock, waaronder David Coulthard, Mika Hakkinen en Tom Kristensen. Ik ben er van overtuigd dat hun ervaring als voormalige topcoureurs van grote toegevoegde waarde zal zijn. Viaplay is misschien nieuw voor de Nederlandse kijkers, maar de streamingsdienst heeft in het buitenland zijn voetsporen inmiddels verdiend. Het is fantastisch dat we een grote groep fans kunnen trakteren op unieke content die we samen gaan maken.”
 

Anders Jensen, NENT Group President en CEO is enthousiast: ”Max Verstappen en Viaplay zijn dé perfecte match. Met meer dan 50.000 livestream-uren per jaar en een ongeëvenaard rechtenportfolio zijn wij wereldleider in het streamen van sport. Ook Max heeft een dominante plek weten te veroveren en is niet voor niets met trots de 34ste wereldkampioen Formule 1. We zijn klaar om de sport naar een nog hoger niveau te brengen. We kijken uit naar de intensieve samenwerking met de talentvolle en uiterst charismatische superster.”

Peter Nørrelund, Chief Sports Officer van de NENT Group: “De Formule 1 is een belangrijk speerpunt voor Viaplay en de samenwerking met Max Verstappen is hier het bewijs van. Viaplay brengt deze fantastische sport op een manier die nog niet eerder is vertoond. Vanuit de mooiste studio’s en live vanaf de paddock verslaan we de sport met unieke toegang tot rijders en analyses van grote sterren als Jos Verstappen, Mika Hakkinen en David Coulthard. De toevoeging van exclusieve content van Max neemt kijkers als nooit tevoren mee in de snelste show op aarde”.

Viaplay in Nederland
Op 1 maart 2022 wordt Viaplay in Nederland gelanceerd. De streamingdienst van Nordic Entertainment Group (NENT) brengt een uniek aanbod van premium live sport, Viaplay Originals, internationale films en series, en content voor kinderen. Naast Formule 1, zal de dienst de Nederlandse thuisbasis zijn van Bundesliga, PDC darts en meer, met Premier League vanaf augustus. Een abonnement, van EUR 13,99 per maand, kan direct bij Viaplay worden afgesloten of via verschillende partners, waaronder VodafoneZiggo en KPN.

Bron: Verstappen.com

Gerelateerde Artikelen

Marketing

Net Binnen