HomeTech & ICTWebshop SEO: onderscheid je van de concurrent door sterke backlinks

Webshop SEO: onderscheid je van de concurrent door sterke backlinks

Wanneer je een webshop begint, maar ook wanneer je al even bezig bent, is SEO (Search Engine Optimization) een belangrijke stap. Wanneer je de SEO goed voor elkaar hebt, zorg je er namelijk voor dat jouw webshop beter vindbaar is via de zoekmachines en dan met name via Google. Hieronder gaan we in op Linkbuilding.

Linkbuilding

Om hoger gewaardeerd te worden door Google, is het van belang veel links naar je webshop te hebben. Elke link ziet Google namelijk als een stem, waarbij relevante en kwalitatieve links als zwaardere stemmen tellen. Google zal je webshop steeds hoger waarderen, wanneer je meer inkomende links naar je webshop hebt. Zonder een goede linkbuilding is het behalen van een top-positie op zoekwoorden haast niet voorstelbaar, aangezien het concurrentieveld groot is. Daarnaast word je niet alleen beter gevonden door Google op die manier, maar ook door het doorverwijzend verkeer dat op jouw link klikt.

Als beginnende webshop heb je er uiteraard nog niet zoveel en dus is het verstandig je webshop bij zoveel mogelijk startpagina’s en relevante webgidsen aan te melden. Daarnaast moet je constant hiermee bezig blijven, aangezien ook je concurrenten niet stilzitten. In profielen van forums of op bevriende websites kun je bijvoorbeeld zoeken naar nieuwe mogelijkheden om zelf meer inkomende links te creëren. Ook is het mogelijk links te creëren door een persbericht te schrijven om ervoor te zorgen dat nieuwssites met autoriteit zo een link naar jouw website plaatsen. Daarnaast is het ook een goed idee andere sites zover te krijgen bijvoorbeeld een blog over jouw webshop te schrijven.

Google geeft links een bepaalde waarde die afhankelijk is van bepaalde factoren. Zo is een link van een waardevolle website (die hoog scoort op Google en over hetzelfde onderwerp gaat) veel meer waard dan een link afkomstig van een website die die kwaliteiten niet heeft. De kwaliteit van de links is dan ook belangrijker dan de kwantiteit ervan.

Zo is het ook belangrijk om linkjes te maken waarin een relevante ankertekst en omschrijving staat, zodat de zoekmachine af kan lezen wat met de link bedoeld wordt. Het moet wel natuurlijk overkomen, dus dezelfde ankertekst moet ook weer niet te vaak gebruikt worden.

Steeds meer websites doen hun best hun SEO goed op orde te hebben, maar hierbij zorgt lang niet iedereen voor een goed linkbuilding-profiel. Met sterke backlinks kun je je dus onderscheiden van de rest en net wat hoger scoren in de ranking van Google.

Bron: www.eenwebshopbeginnen.nl

Gerelateerde Artikelen

Marketing

Net Binnen