De kracht van mond-tot-mond reclame kennen we als ondernemers en marketeers al heel lang. Je kent die tegeltjes met een spreuk als “Ben je ontevreden? Laat het ons weten! Ben je tevreden? Vertel het een ander!” vast wel. Als een vriend of familielid jou vertelt dat een bepaald product goed is, dan ben jij sneller genegen om dat product te kopen dan wanneer er alleen maar een commerciële boodschap op je wordt afgevuurd. Die vriend of dat familielid vertrouw je immers. En dus volg je hun oordeel gemakkelijker.
Reviews: De moderne versie van mond-op-mond reclame
Vroeger oriënteerden we ons inderdaad vaak via informatie die we van mensen in onze directe omgeving kregen. Die zagen en spraken we immers. Door de moderne technieken, en dan vooral door het internet, kunnen we ons echter veel breder oriënteren. Bijvoorbeeld door te lezen wat andere kopers – voor jou wildvreemden, maar wel onafhankelijk – van een bepaald product vinden. Deze zogenaamde (product) reviews zijn voor veel mensen een belangrijk criterium om tot een koopbeslissing te komen. Als veel mensen immers van mening zijn dat het product zeer goed is en brengt wat verwacht wordt, dan zal dat wel zo zijn. En is de meerderheid negatief, dan haken potentiële kopers vaak om die reden af.
Zo kun je positieve reviews dus beschouwen als de moderne versie van mond-op-mond reclame, die voor jou als ondernemer in jouw voordeel kunnen werken als je er slim mee omgaat en ze actief verzamelt. Ben je als verkoper actief op een platform zoals bol.com dan zijn deze reviews zelfs een zeer belangrijk marketing tool om jouw producten op het platform positief aan te prijzen, met behulp van de community, en op die manier te verkopen.
Reviews op bol.com kan heel ingewikkeld zijn
Je wilt dus zoveel mogelijk bol.com reviews verzamelen. Want hoe meer (positieve) reviews, hoe meer omzet, dat op zijn beurt weer tot meer reviews en dus nog meer omzet leidt. En zo zet je het vliegwiel in werking en kun je echt het meest uit je listing op bol.com halen. In het verleden werden “fake” reviews vaak gekocht, maar dat is gelukkig verboden. Want met deze praktijken verliezen de echte reviews natuurlijk hun waarde. Je zult je bol.com reviews dus op een nette en eerlijke manier zelf moeten verzamelen.
Het valt echter niet mee om bol.com reviews te verzamelen. Je moet een goede email versturen aan je klanten en daarin vragen om een review te schrijven. En het vragen om reviews is tegenwoordig aan strenge eisen onderworpen. Ken je die? En heb jij de juiste kennis, middelen en voldoende tijd om je te verdiepen in een pakkende manier om bol.com reviews te verzamelen? Wellicht niet. Bovendien is het natuurlijk veel verstandiger om je tijd, geld en energie te besteden aan je product of dienst te verbeteren of je listing op bol.com verder uit te breiden. Laat dan het verzamelen van bol.com reviews maar over aan experts die het voor jou makkelijk maken.
Reviews op bol.com verzamelen made easy
Wil je op een gemakkelijke manier bol.com reviews verzamelen dan kun je daarvoor het beste de software oplossing van Bolmate gebruiken. Zij zijn de enige officieel erkende softwarepartner die review e-mails volledig volgens de regels verstuurt. Maak je daar gebruik van dan is dat dus volkomen legaal. Het werkt omzet verhogend zonder dat je het risico loopt dat het je imago schaadt.
En ze maken het gemakkelijk voor je. Want de beste templates, gebaseerd op jarenlange ervaring met versturen van review-emails, staan voor je klaar. Met enkele klikken via de handige drag-and-drop editor stel jij in no-time een uitstekend converterende review email op. Die op zijn beurt jouw vliegwiel in werking zet.
Succes gewenst met het verhogen van je omzet via bol.com!