Drie miljoen nieuwe bomen voor nieuwjaar
Gemert, 29 december – Om Tree-Nation hun missie te helpen behalen om voor nieuwjaar wereldwijd drie miljoen nieuwe bomen te planten, schonk het Brabants interieurbedrijf Wants&Needs dit jaar alle 8.700 nieuwsbriefabonnees een boom voor kerst. Het planten van bomen is namelijk een belangrijke manier voor het compenseren van CO2-uitstoot.
Bij het interieurbedrijf Wants&Needs krijgen klanten bij hun bestelling een boom cadeau, en worden ze bij de check-out aangespoord ook zelf nog een boom te planten voor €1,-. Om hun bos nog sneller te laten groeien en Tree-Nation te helpen aan hun drie miljoen bomen voor nieuwjaar, besloot het bedrijf om hun 8.700 nieuwsbriefabonnees een boom cadeau te doen voor kerst in plaats van een korting die ze normaal geven. Koen Goossens, eigenaar van Wants&Needs zegt: “De samenwerking met Tree-Nation is voor ons belangrijk omdat we bepaalde doelstellingen wél willen halen om bewust en duurzaam te kunnen ondernemen. Dus niet alleen door te roepen dat we duurzaam zijn, maar vooral door het voorbeeld te geven aan andere bedrijven.”
Een boom voor kerst
Waarom het bedrijf dit doet? “Je hebt geen idee wat voor impact dit heeft op de natuur maar ook op de mensen die betrokken zijn bij de projecten. Het zorgt voor inkomsten, levensonderhoud en noodzakelijk natuurbehoud en natuurherstel. Daar doen we het in de eerste plaats voor. Bovendien worden we overspoeld met enthousiaste reacties van klanten, iedereen is blij om onderdeel hiervan te mogen zijn,” aldus Koen Goossens. De actie zorgde ervoor dat er binnen een paar dagen tijd ruim 5.500 bomen werden geplant. Daarmee komt de teller van het Wants&Needs bos op 12.315 bomen wat goed is voor 1.788,4 ton aan CO2-uitstoot. Ter vergelijking: voor een retourvlucht van Amsterdam naar Bali wordt er zo’n 4,8 ton CO2 per persoon uitgestoten.
Over Tree-Nation
Bij Tree-Nation kunnen bedrijven en particulieren bomen laten planten en virtueel een eigen bos bijhouden. Ze krijgen dan een pagina met informatie over de bomen zoals de locatie, de soort boom en hoeveel CO2 wordt gecompenseerd. De organisatie bestaat sinds 2006 en heeft sindsdien al meer dan 14 miljoen bomen geplant met hulp van zo’n 350.000 gebruikers en meer dan 8.000 bedrijven. Bekende grote bedrijven met een eigen bos zijn Google, Nivea, Garnier en The Economist.En goed nieuws: de actie om drie miljoen bomen te planten voor nieuwjaar is inmiddels gehaald.